sunnuntai 13. toukokuuta 2012

Anna viimeiset rahasi katusoittajille ja kasvata identiteettiäsi Pottermoressa

Junat. Mikään ei inspiroi ja epäinspiroi mua samalla tavalla kun nämä saatanalliset könöttämismasiinat, missä on istuttava perseellään tuntikausia, varsinkin jos sattuu asumaan talvikaudet niinkin eteläisessä maailmankolkassa kuin Kuopio. Halleluja, välillä tuntuu, että tää on mun kolmas koti. Kasvan sammalta. Lisäksi toteutin otsikon sanomaa, ja annoin kaikki rahani Helsingissä katusoittajille, ja näin ollen ainoa tekeminen mitä mulla on täällä koostuu koneella hengaamisesta (yleensä kun syön). Tän blogin perustin juuri kälättääkseni tylsyyksissäni paskaa -tykkään kovasti kirjoittaa pienen maailmani menosta, mutta jotenkin tuntuu turhauttavalta tehdä sitä gallerian puolelle. Koska. Siis. Ymmärrätte.

Mutta se esittelystä. Jotta tämä postaus ei olisi ihan niin turhanpäiväinen kuin mikä se väistämättä kaksijakoisessa junamotivaatiossani tulee olemaan, kerron teille pohdintojani Pottermoresta jossa mut juuri lajiteltiin tupaan. Varautukaa ylianalysointiin!

Ekana tupana Luihuinen, johon päätymistä olisi seurannut väistämätön, viikkokausien identiteettikriisi. Luihuisesta tulee mulle ekana mieleen asioita kuten "katala", "omaa etua tavoitteleva", "kiero", ja ää en vaan halua allekirjoittaa sellaisia piirteitä. Toisaalta todettiin yhden mun hyvän kaverin kanssa että se olis sopinut luihuiseen kuin käärme niiden perustajan kammioon, ja se on ihana ihminen... Ja hei Merlin oli Luihuisessa, MERLIN. Että respect heille but definitely not love!


Korpinkynsi ois ollut  kakkosvaihtoehto siinä, minne olisin halunnut päätyä. Se on musta tupana ylevä jotenkin, ja avoin ideoille: nerot (myös hullut sellaiset) kerääntyy sinne. En kuitenkaan päätynyt Korppaajiin. Meditoin että siitä huolimatta että oon suht koulufiksu mä en saa mitään tunteiden paloa opiskelemisesta ja uusista asioista ja kokeilemisesta ja muusta sellaisesta -ahdistavaa, jos suoraan sanon. Järjettömät tunteet ennemmin kuin tunteeton järki mitä muhun tulee.


 

Puuskupuh on puolestaan... puuskupuh. Siis että. Koen sen persoonattomaksi. Ja lattealla tavalla kiltiksi tuvaksi. Anteeksi kaikille puuskupuheille, mutta en vaan nää pohjattomassa ystävällisyydessä mitään eloa :D  Vika on mussa epäilemättä.



Onnea niille, jotka jaksoivat lukea näin pitkälle asti! Kuten ehkä päättelitte, päädyin itse Rohkelikkoon. Lempitupaani. Mietin jälkeenpäin, että ruikutinko itteni sinne sisälle, mutta tavallaan uskon ettei se ollut ainoa syy tässä. Gryffindorin jäsenillä tuntuu olevan (typerän)idealistinen asenne elämässä: moraalikäsitys ei ole turhantarkka kunhan tehdään pää pystyssä se mikä on oikein, kaveria ei jätetä, omaa asiaa ja rakkaita puolustetaan henkeen ja vereen, ja sit adjektiivit kuten rohkeus ja ritarillisuus ja lojaalius ja ja ja!! Paljon hienoja, korneja juttuja siis. Rakastan. Ja mä pääsin sinne. Olen tästä päätellyt että kai mä sitten olen korni, idealistinen ihminen  o/


Huhhuh, mikä hallitsematon avautuminen, mutta tulipahan tääkin bloginpuolikas avattua! Mitä itse olette mieltä tupajaoista?

5 kommenttia:

  1. Mä olisin halunnut mieluiten Luihuiseen tai Rohkeliikkoon, koska jotenkin miellän, että niillä on eniten selkärankaa tms. Korpinkynnen miellän jotenkin nörttituvaksi jossa kaikki vaan pänttää ja pätee ja Puuskupuhin nössöiksi (anteeksi kaikki kiltit irl ihanat puuskupuhmaiset ihmiset, mutta mulla on cooliuskompleksi).

    Tietenkin rukoilin vaan liian hartaasti etten olis Puuskupuhuh enkä kyennyt peittämään älykkyyttäni, joten Korpinkynnessä möllötän. Olen ehkä joku petturi joka istuu luudanvarrella pelaamassa huispausta innoissaan ja unohtaa opiskelun kokonaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep sama homma ton selkäranka-ajattelun kanssa, mut kaihdan ite Luihuista koska niiden selkäranka koostuu mun makuun juonista ja kieroilusta ja jos ne kusee ni se siitä (ks. Malfoy). Ja tossa Cooliuskompleksissakin ollaan ihan samoilla linjoilla! :'D

      Mut oon kyllä ihan eri mieltä tosta että Korpinkynnet ois nörttitupa.. Mul on sellanen mielikuva niistä että se on fiksujen ja taiteilijaluonteiden (esim Luna) tupa. Sanosin sitä hetkittäin vähän elitistiseksi paikaksi mut muuten se on musta noista eniten jees :D

      Poista
  2. Älä viitti ku oon aina salaisesti tykännyt Malfoysta ja Kalkaroksesta sillon lapsena ku muut dissas niitä ja mä aattelin et munki täytyy. ;_;

    Jep, tajuan mitä ajat takaa. Mut mua ahdistaa jos oon opiskelumotivoituneiden ihmisten ympäröimänä koska mun motivaatio koulunkäyntiin on kuollut. xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mäkin niitä dikkaan näin kirjan lukemisen pohjalta hahmoina, mut oikeiks kavereiksi meistä tuskin olis. Ja siks en sopis siihen tupaan, luulen.

      No siis, Nepikin on siellä :D voitte riekkuu yhes

      Poista
    2. Ollaan Korpinkynnen pahisgängi.

      Poista